تعداد صفحات: 39 کد محصول :5573 حجم فایل:26,05 KB نوع فایل :rar
فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از متن فایل :
تجربیات مدون چگونه میتوانم انگیزه دانش آموزان را به درس ریاضی افزایش دهم
چکیده
اینجانب ، دارای مدرک فوق دیپلم ادبیات ، با سال سابقه خدمت در آموزش وپرورش در سال تحصیلی 92-91 بادانش آموزی به نام فاطمه تجری درمدرسه ابتدایی آشنا شدم که این دانش آموزبه درس ریاضی گوش نمی دادوکتاب ودفترریاضی نداشت ودیربه مدرسه می آمدوانگیزه ای برای خواندن درس ریاضی نداشت وپس ازتحقیق ومشاهده وبررسی که توانستم بااستفاده ازروشهایی مانند1-صحبت باوالدین وآگاه ساختن ازاین مشکل دانش آموز2-دادن مسئولیت درکلاس ومدرسه 3-جابجایی کردن دانش آموزدرکلاس 4-تشویق به موقع 5-هدفمندکردن تکالیف خواسته شده ازدانش آموزان 6-تشویق انجام کارهای گروهی 7-مراجعه دانش آموز به مشاور مدرسه جهت راهنمایی آن8-متنوع کردن تدریس واستفاده ازروشهای نوین آموزشی9-بهادادن به دانش آموزدرکلاس ، او را به درس علاقمند کنم.
کلید واژگان : ریاضی – پایه دوم ابتدایی - انگیزه
مقدمه
یکی ازاهداف آفرینش انسان حیات است انسانهاباتوجه به زندگی می توانندبه اهداف خودبرسندودرجهت کمال گام بردارندو انسانها میتواننددرسایه علم ودانش به پیشرفتهای علمی وصنعتی برسندزندگی سالم به تنهایی بدست نمی آیدمگراینکه انسان هابتوانند باتفکروهنربه دنبال آن باشندیکی از استعدادهایی که خداوند درزندگی به هرانسانی داده هنرمی باشدهمه ما انسانها دارای استعدادهای مختلف می باشدکه فقط باشناخت ازخودمیتوانیم به این استعدادها برسیم که باتوجه به این استعدادهامی توانیم به شغل موردنظردست یابیم یکی ازشرایط زندگی سالم داشتن شغل متناسب باتواناییهاواستعدادهای انسان میباشدشغل خوب میتواندبه انسان روح تازه واعتمادبه نفس دهدودرجهت اهداف زندگی اثرمفیدداشته باشد
اهمیت وضرورت پژوهش
درجامعه امروزی بدست آوردن شغل متناسب باتواناییهاواستعدادهای انسانی کاردشواری میباشدانسانهابایدبابررسیهاوتحقیقات دراین زمینه بتوانندشغل ایده عالی خودرابدست آورندحقیقت موضوع دراین است که برخی انسانها دارای استعدادهای فنی بالقوه هستندوبرای رساندن این استعدادهابایدازتجربه واطلاعات دیگران استفاده نمایدتادرجهت انتخاب شغل فنی موردنظربه مطلوب واقعی برسد.
انتخاب شغل فرایندی مداومی است که درطول زندگی وبه موازات رشدعمومی ادامه میابد( شکل میگیرد)ودرسایه علایق دانش آموزان ودرزمان مناسب به انتخاب صحیح و واقع بینانه شغلی می انجامد.هدایت تحصیلی وشغلی به طورغیرمستقیم ازدوره پیش دبستانی آغازمیشود وادامه آن به طورجدی ودردوره ابتدایی وسپس به صورت واقع بینانه تری دردوره راهنمایی ومتوسطه موردتاکیدقرارمیگیرددراین دوره نقش اساسی درراهنمایی تحصیلی وشغلی دانش آموزان برعهده ی معلمان میباشد
تجربیات مدون چگونه میتوانم انگیزه دانش آموزان را به درس ریاضی افزایش دهم
نظرات شما عزیزان: